کریدور ترانزیتی محور تهران – بندرعباس اولویت پروژههای راهداری استان یزد
به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، محمد رستگاری، امروز _یکشنبه بیستوپنجم آذر_ با بیان اینکه حفظ و نگهداری بیش از هشت هزار کیلومتر راههای مواصلاتی استان، نیازمند خدمت رسانی شبانه روزی است.
وی ادامه داد: هم اکنون حجم قراردادهای ریالی فعال در حوزه راهداری استان بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان شامل ۶۵۰ طرح است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان یزد با بیان این که خوشبختانه استان طی سه سال گذشته به لحاظ ضریب تلفات جانی روند کاهشی داشته است و تقویت تابلوها و علائم افقی در محورهای مواصلاتی استان توانسته در بحث ایمنسازی موثر واقع شود.
رستگاری بیان کرد: طول خطکشی شبکه جادهای استان از ۶۰۰ کلیومتر در سال ۱۳۹۹ به ۶۸۰۰ کلیومتر در سال گذشته افزایش یافته و هدفگذاری امسال نیز خطکشی ۱۲ هزار کیلومتر از شبکه راههای استان است.
وی با اشاره به رشد قابل توجه تناژ آسفالت اجرا شده در راههای استان، تصریح کرد: در حالی این رقم در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲ هزار تن بوده که تا سال گذشته به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته و طی هشت ماهه امسال نیز ۲۶۳ هزار تن آسفالت در شبکه جادهای استان اجرا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ادامه داد: اولویت امسال استان را روکش آسفالت راه های استان که مهمتری آنها کریدور ترانزیتی استان در محور تهران – بندرعباس است. که دو اعتبار ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
رستگاری به اهتمام این مجموعه به رفع نقاط حادثه خیر راههای استان نیز اشاره و اظهار کرد: براساس آخرین پایشها در این خصوص مربوط به سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۴ نقطه پرحادثه در استان شناسایی شد که خوشبختانه حداکثر تا یک ماه آینده تمامی آنها رفع خطر خواهد شد.
وی افزود: مجموعه راهداری در حوزه ارائه خدمات امانی فراتر از وظایف مربوط به حوزه راهها، طی شش ماهه ابتدای سال جاری ۵۸ میلیارد تومان هزینه کرده است.
مدیرکل راهداری استان یزد با بیان این که ۹۸ درصد از راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار استان آسفالته و تحت پوشش مجموعه راهداری هستند، گفت: یزد دومین استان از بُعد گستردگی شبکه آسفالتی در راههای روستایی کشور است.
رستگاری به حجم بالای فعالیتهای این مجموعه در حوزه حمل و نقل جادهای با توجه به معدنی و ترانزیتی بودن استان اشاره و عنوان کرد: سالانه ۴۰ میلیون تن حمل بار از مبدا استان انجام میشود و قطعاً کنترلها در این زمینه حجم بالایی از فعالیتها را شامل میشود.
وی خاطرنشان کرد: استان یزد علی رغم تناژ حملی که در استان اتفاق میافتد، روانترین حمل و نقل در کشور را در اختیار دارد.
رستگاری نقص جدی استان در زمینه برخورداری از ناوگان مناسب و کیفی یزد در حوزه حمل مسافر را یادآور شد و تصریح کرد: هرچند یکی از علل مهم این نقیصه ناپایداری اقتصاد حوزه حمل مسافر است ولی با این حال اقدامات و برنامهریزیهایی در استان دنبال می شود که امیدواریم در همین راستا، سال آینده ۲۰ تا ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان استان افزوده شود.
وی با بیان این که هماکنون استان در بهترین شرایط دارای ۱۳۰ تا ۱۴۰ ناوگان مسافری قابل قبول برای مسیرهای طولانی است، اضافه کرد: هدفگذاری استان در این رابطه برخورداری از ناوگان جدید و با کیفیت در حوزه حمل مسافر مشتمل بر حداقل ۲۰۰ ناوگان مناسب است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به اهتمام استان به اصلاح و ملایم سازی شیب شیروانی جادهها در راستای کاهش تلفات حوادث، گفت: با توجه به این که عمده حوادث رانندگی استان مربوط به واژگونی است، این مصوبه در استان اجرایی و سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر از راههای استان جهت ایمن سازی و بخشندگی شبکه راههای استان از این حیث اصلاح میشوند.
رستگاری همچنین از اجرای حفاظهای بتنی در برخی محورهای استان از جمله کمربندی شهر یزد در راستای کاهش تلفات و ارتقای ایمنی راه خبر داد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰