مدیرمسئول پایگاه خبری تمدن یزد؛ محدثه میرجلیلی
مهمترین اقدامات انجام شده اداره کل پست استان یزد/ ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری پست
به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، حمیدرضا آقاجانی سرپرست اداره کل پست استان یزد اظهار کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان گسترده ترین شبکه ارتباطی کشور نقش زیر بنایی در توسعه اقتصادی و بهره وری ملی ایفا مینماید.
وی گفت: این صنعت بزرگ انسانی همواره کوشیده است تا در جهت افزایش سهم از بازار خدمات پستی، رشد توان اقتصادی، نوآوری در خدمات و محصولات، ارتقای کیفیت خدمات و فعالیتهای پستی، تأمین رضایت ذینفعان، توانمند سازی و توسعه سرمایه انسانی گام های بلندی را بردارد.
سرپرست اداره کل پست استان یزد افزود: این شرکت با رویکردهای نوین و با استفاده از تجربه کشورهای موفق و همچنین بازنگری در فعالیت ها و اصلاح اساسی در ساختارهای فنی، مالی و سازمانی، تحولی چشمگیر را در عرصه خدمت رسانی موجب گردیده و پویایی، سرآمدی و تأمین رضایت ذینفعان را به عنوان هدف غایی خود تعیین نموده است.
آقاجانی اهم اقدامات صورت گرفته را تجهیز موزعین به دستگاه پوز اندرویدی جهت اصلاح، تسهیل و تسریع در فرایندهای اداری، وجود موزه تمبر و اقلام فیلاتیک در استان با مدیریت بخش خصوصی عنوان کرد.
وی در ادامه به اقدامات دیگری از جمله ثبت و پاسخگویی به درخواستهای کدپستی جدید بصورت الکترونیکی، ( ژئوکدسازی) کدهای پستی کلیه نقاط شهری دارای نقشه پارسل ملک(۲۲ شهر از ۲۴ شهر استان) و حذف انحصارات و صدور مجوز به بخش غیردولتی برای ارائه خدمات پستی به مردم اشاره کرد.
سرپرست اداره کل پست استان یزد از واگذاری بخش قبول مرسولات پستی به بخش خصوصی با ایجاد تعداد ۷۶ دفتر پیشخوان دولت، ۱۳دفتر ict روستایی و تعداد ۸۲ نمایندگیهای پستی روستایی و یک نمایندگی قبول شهری در جهت سهولت دسترسی مردم به خدمات پستی خبر داد.
آقاجانی از برقراری تعداد ۳۹ خطوط مبادله حمل و نقل و مبادله مرسولات درون استانی با بخش خصوصی(روستایی – شهری)، برقراری۴ خط مبادله برون استانی دولتی با استانهای اصفهان، هرمزگان، کرمان و تهران و ارائه سرویس و خدمات پستی به روستائیان عزیز، علیرغم پراکندگی زیاد روستاها و غیر اقتصادی بودن ارائه سرویس از طریق ایجاد ۸۲ نمایندگی پستی و ۱۳ دفتر ict روستائی خبرداد.
وی گفت: ساماندهی و بازسازی اماکن، تجهیزات پستی و ناوگان حمل و نقل و خودرویی، انعقاد بیش از ۱۵۰ نوع قرارداد با دستگاههای مختلف اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی جهت انجام خدمات نیابتی در راستای تامین انتظارات و نیازهای مشتریان، جلوگیری از اتلاف وقت و ترددهای غیر ضروری مردم از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد.
سرپرست اداره کل پست استان یزد گفت: ایجاد بسترهای لازم (راه اندازی سرویس های تجارت الکترونیک و پست مستقیم) جهت توسعه سرویس خرید و فروش اینترنتی، توسعه کسب و کار شرکتهای نوپا و استارت آپ ها، ایجاد فرصت اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی پایدار، بکارگیری و استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای فن آوری های نوین در جهت بهبود ارائه کیفیت خدمات پستی، دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
وی با تأکید بر تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و کاهش هزینهها با راهاندازی سامانه های فنی و تخصصی در امور پستی تشریح کرد: این طرح شامل سیستم پرداخت الکترونیک کرایه پستی مرسولات خرید اینترنتی با دستگاه MPOS، راه اندازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری(paperless)، راه اندازی سامانه خرید و فروش بازار الکترونیک، سرویس سفارش الکترونیکی تمبر شخصی، http://estamp.post.ir/، راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان، راه اندازی سامانه رهیاب موزعین، راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی http://newtracking.post.ir/ راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان(سینا) http://sina.post.ir/، راه اندازی سامانه eop.post.ir http:// جهت ثبت و پاسخگویی به شکایات مشتریان راه اندازی سرویس احراز نشانی بوده است.
وی افزود: پیگیری اجرای پروژه ملی اقتصاد مقاومتی مدیریت نشانی مکان محور، کسب رتبه برتر پست استان یزد در ستاد اقامه نماز در بین دستگاههای اجرایی استان، ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته شعبه یزد از مهمترین دستاوردهای شرکت بوده است.
آقاجانی گفت: ساماندهی و ایجاد خطوط پستی جدید درون استانی جهت سهولت و تسریع در رهسپاری و مبادله مرسولات پستی شهرستانها از دیگر اهداف این اداره کل در خدمت رسانی به مردم است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰