تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 1:58
کد خبر : 6057

از ظرفیت جوانان نخبه استفاده شود

از ظرفیت جوانان نخبه استفاده شود
فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد کرد: برای برون رفت از این وضعیت، آمادگی لازم را جهت ایجاد قرارگاه، ویژه دانشگاه‌ها داریم و می‌توانیم در جلساتی آینده خواسته‌ها و موضوعات را مطرح و با هم‌افزایی راه حل‌ها را ارائه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، عباس کلانتری به همراهی تعدادی از مسئولان دانشگاه یزد به مناسبت هفته بسیج با سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر یزد دیدار و گفتگو کردند.

سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیرودانشگاه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در بحث جهاد تبیین پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در حوزه نیروی انسانی و دانشجویی وجود دارد و باید یک هم‌افزایی در این زمینه داشت.

وی گفت؛ یکی از مولفه‌های مهمی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند علم است، آینده نظام در دست دانشجویان است، ظرفیت دانشجویان نخبه و انقلابی زیادی موجود باید استفاده کرد.

فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد کرد: برای برون رفت از این وضعیت، آمادگی لازم را جهت ایجاد قرارگاه، ویژه دانشگاه‌ها داریم و می‌توانیم در جلساتی آینده خواسته‌ها و موضوعات را مطرح و با هم‌افزایی راه حل‌ها را ارائه کنیم

سردار زارع کمالی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و امیدآفرین می‌توانند اثرگذار باشند. همچنین با توجه به داشتن استادان و دانشجویان توانمند، می‌توانیم از همفکری آنها نیز در موضوعات مختلف استفاده کنیم.

وی گفت: این وضعیت زیبنده نظام انقلاب نیست و اگر اقدامی صورت نگیرد وضعیت روزبه‌روز بدتر خواهد شد. این هجمه بسیار سنگین است و نیاز است که ما ابتدا از آموزش و پرورش باید شروع کنیم.

سردار زارع کمالی گفت: اگر ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم باید معلمان و استادانمان را دریابیم. اگر این قشر آسیب ببینند و شان و منزلتشان حفظ نشود فرزندان ما نیز آسیب خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه ما باید مراسم روز دانشجو را به صورت ویژه برگزار کنیم گفت: اگر شما دانشگاهیان روز دانشجو را درنیابید دشمن درمی‌یابد. باید در راستای جهاد تبیین و نمایش نمادهای انقلاب و انقلابی‌گری در این روز خاص تلاش شود و برنامه‌هایی در این زمینه برگزار شود. ما در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم تا بهترین قدم را برای فرزندانمان برداریم.

وی افزود: متاسفانه دشمن فضای مجازی را در دست گرفته و در مقابل ما هیچ پوششی از برنامه‌های خوبی که در حال برگزاری است نداریم. در این زمینه نیاز به حضور پررنگ‌تر صداوسیما و خلاقیت آنهاست.

رییس دانشگاه یزد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: خوشبختانه بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه یزد بسیار فعال هستند و می‌توان گفت عمده فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه دانشگاه توسط بسیج انجام می‌شود.

دکتر عباس کلانتری با اشاره به جریانات سال گذشته و جو روانی سنگینی که در دانشگاه‌ها حاکم بود گفت: اگر در آن زمان بسیج به خوبی عمل نمی‌کرد و پای کار نمی‌آمد و شاید اگر آن جدیت و مراقبت از سمت بسیج نبود اوضاع به این راحتی روبه‌راه نمی‌شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در بحث تبیین و همچنین کادرسازی و ارتقای سطح بینش و معرفت استادان، کارمندان و دانشجویان به همکاری سپاه نیاز دارند.

وی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی طراحی شده است اما با شرایطی که وجود دارد اینها کافی نیست و با توجه به ارتباط خوبی که بین بین نهاد رهبری و بسیج وجود دارد، می‌توان با تشکیل یک قرارگاه و با کمک هم این شرایط را تغییر داد و در این زمینه همکاری سپاه را می‌طلبد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جامعه و دانشگاه گفت: با توجه به کشف حجاب علنی و روابط ناسالم بین دانشجویان و همچنین بین استادان و دانشجویان باید یک حرکت جهادی صورت گیرد.

وی در ادامه از ساخت ساختمان جدید بسیج اساتید خبر داد و گفت: این ساختمان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیاردتومان ساخته شده است که با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین در مورد بحث معیشت و رفاهیات اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه گفت:‌ خوشبختانه در این حوزه‌ها به خوبی عمل کردیم. اخیرا گرنت ویژه‌ای برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت خواهد شد. در زمینه مسکن ملی دانشگاهیان نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است. می‌توان گفت در حال حاضر آرامش خوبی حاکم شده و رضایت از دولت انقلابی وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته بسیج گفت: با توجه به راهبرد سند دانشگاه اسلامی، دانشگاه‌ها در این زمینه نیاز به پشتیبانی و مساعدت مجموعه سپاه دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  صرفه جویی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی