تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 19:38
کد خبر : 6172

به نظر شما کت تن کیه؟

رسانه‌های استان یزد به روزهای اوج خود باز می‌گردند

رسانه‌های استان یزد به روزهای اوج خود باز می‌گردند
با همکاری خانه مطبوعات یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی استانداری یزد طرح ساماندهی نشست های خبری ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، امین سامعی مدیر خانه مطبوعات استان یزد با تلاش‌های خود در طی مدت مدیریت توانسته است آنچه حقیقت رسانه‌های استان است را به گوش مسئولان برساند و مانع از سم‌پاشی های برخی افراد در امر رسانه و خبرنگاران شود.

اخیرا نیز مطلع شدیم با همت خانه مطبوعات استان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و اداره کل روابط عمومی استانداری یزد نامه‌ای به منظور ساماندهی نشست های خبری – که در طی سال‌های اخیر توسط عده‌ای منفعت طلب از اعتبار آن کاسته شده بود- به تمام مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نظامی و انتظامی استان ابلاغ شده است.

طرح ساماندهی نشست های خبری ابلاغ شد

در این باره امین سامعی، مدیر خانه مطبوعات استان یزد اظهار کرد: در راستای حمایت از خبرنگاران فعال، پاسخ به مطالبات به حق مردم، پیگیری معضلات و خواسته های جامعه و نیز کمک به دولت و نهادهای خدمت رسان در جهت اطلاع رسانی فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته؛ پس از یکسال پیگیری و هماهنگی با نهادهای مربوطه؛ «طرح ساماندهی نشست‌های خبری» با همکاری خانه مطبوعات یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و روابط عمومی استانداری تدوین و ابلاغ شد.

وی افزود: در این طرح که به صورت مکتوب به تمام ادارات، سازمان‌ها، نهادها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مراکز آموزش عالی، مراکز نظامی و انتظامی استان یزد از سوی روابط عمومی استانداری یزد ابلاغ گشت، تاکید شده است؛ ارگان‌های مختلف استان باید نسبت به پاسخ گویی به رسانه‌ها و خبرنگاران پیشقدم بوده و به صورت منظم با برگزاری نشست‌های خبری فعالیت‌های خود را به کمک رسانه‌ها و جراید به اطلاع عموم مردم جامعه برسانند.

مدیر خانه مطبوعات استان یزد تصریح کرد: همچنین با توجه به دعوت‌های گزینشی و حذف برخی فعالان از پوشش‌های رسانه‌ای، در این طرح تاکید شده است؛ «نهاد متولی نباید در دعوت از رسانه‌ها و خبرنگاران استان تفکیکی قائل شود و لازم است همه فعالان دارای مجوز به نشست های خبری دعوت شوند، همچنین خبرنگاران با سلیقه متفاوت یا منتقد نباید حذف شوند.

سامعی تاکید کرد: در مقابل این حمایت، خبرنگاران نیز موظف هستند در جایگاه حق و عدالت به وظایف رسانه‌ای خود به صورت مناسب عمل نموده و گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به نحو مطلوب اطلاع رسانی نمایند.

به گزارش تمدن یزد، نشست‌های گروهی، سلیقه‌ای و … زیبنده فضای رسانه‌ای استان یزد و در شان خبرنگاران نیست؛ اینگونه اقدامات مصداق بارز سلب حق دیگران بوده و از نظر شرعی نیز حق‌الناس محسوب می‌شود.

رونوشت این نامه به شماره ۱۳۷۱۱۵ علاوه بر تمام نهادهای عمومی استان یزد، به مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور نیز ارسال شده است و اکنون این نامه با هماهنگی‌های صورت گرفته منتشر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  صرفه جویی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی