تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 13:26
کد خبر : 5567

تاکنون ثبت نام قطعی ۲۰ نفر از استان یزد برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

تاکنون ثبت نام قطعی ۲۰ نفر از استان یزد برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد از ثبت نام قطعی ۲۰ نفر برای رقابت در چهار حوزه انتخابیه استان یزد در طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸ نفر آقا و ۲ نفر از بانوان هستند.

سعید رستگاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تمدن یزد اظهار کرد: بر اساس تقویم زمان‌بندی انتخابات در حال حاضر در فرجه ثبت‌نام قطعی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و روند ثبت نام قطعی کاندیداهای مجلس از ۲۷ مهر ماه آغاز شده و تا ساعت ۱۸ سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در دو روز گذشته، تعداد ۲۰ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان یزد ثبت نام خود را قطعی کردند که تعداد افراد به تفکیک حوزه‌ها در حوزه انتخابیه شهرستان‌های یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۱۱ نفر، در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مروست سه نفر، در حوزه انتخابیه شهرستان‌های تفت و میبد سه نفر و در حوزه انتخابیه اردکان نیز سه نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: از این تعداد ۱۸ نفر آقایان و دو نفر از بانوان هستند؛ از مجموع ۲۰ نفری که ثبت‌نام قطعی خود را در دو روز گذشته انجام دادند ۱۴ نفر مدرک کارشناسی ارشد، پنج نفر مدرک دکترا و یک نفر نیز تحصیلات حوزوی داشته است.

رستگاری از نامزدها و کاندیداهای انتخاباتی خواست، ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در همین روزهای ابتدایی با مراجعه به درگاه اینترنتی وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند لازم است یک حساب غیر تجاری در بانک‌های عامل استان افتتاح نمایند و آن را به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند تا موضوع هزینه‌کردهای انتخاباتی شفاف باشد، این امر از مصوبات مجلس شورای اسلامی در دور جدید انتخابات است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: زمان ثبت‌نام قطعی تا ساعت ۱۸ سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت و افرادی که در مرحله پیش ثبت‌نام کد رهگیری دریافت کردند امکان ثبت‌نام قطعی را دارند، لازم به ذکر است که این مهلت از سوی وزارت کشور تمدید نخواهد شد.

رستگاری خاطرنشان کرد؛ یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ دو انتخابات بسیار مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انجام خواهد شد که تمهیدات لازم برای انتخابات بسیار پرشور و سالم در استان یزد اندیشیده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  صرفه جویی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی