تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 1:10
کد خبر : 6341

دشمن از تجمعات مذهبی ایرانیان می‌ترسند/ تجلیل از بانی ۳۵ سال روضه هفتگی خانگی در شهر یزد

دشمن از تجمعات مذهبی ایرانیان می‌ترسند/ تجلیل از بانی ۳۵ سال روضه هفتگی خانگی در شهر یزد
صبح امروز به مناسب ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از سرکار خانم وطن خواه یکی از بانوان فعال شهر یزد در برپایی جلسات هفتگی قرآن و روضه‌های خانگی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، روضه‌های خانگی، یکی از میراث‌های گران‌بهای مردمان دیار دارالعباده یزد و حسینیه ایران است، مجالسی که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند، یکی از این مجالس، مجلس زنانه روضه هفتگی در منزل سرکار خانم وطن‌خواه است.

این مجلس را می‌توان یکی از باسابقه‌ترین مجالس روضه‌های خانگی با این شیوه و حضور بانوان دانست، بانویی که به همت همسر خود و سایر بانوان به توفیق الهی و نگاه اهل‌البیت توانسته است چراغ روضه را در منزل خود روشن نگه‌دارد.

مجلس امروز که مصادف با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان صورت گرفت، هم مجلسی برای تبریک روز مادر به بانوان و مادران شهر یزد بود و هم مجلس سوگی برای داغ مردم مظلوم کرمان شد.

به مناسبت گرامی‌داشت مقام مادران و بانوان فرهیخته و دین‌مدار در خطه شهید پرور یزد، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، به منظور تجلیل از بانوی تأثیرگذار در عرصه برپایی مجالس خانگی روضه در مراسم منزل خانم وطن خواه حاضر شد و از یک عمر عشق، ارادت و همت ایشان در برپایی این محفل نورانی در دارالعباده و دارالمومنین یزد تجلیل کرد.

وی برپایی این مراسم در شهر یزد حسینه‌ایران را فاخر توصیف کرد و گفت: تنها حسینه‌های ما شلوغ نیستند بلکه در خانه‌های ما ذکر ائمه اطهار جاری و ساری است و امیدآفرین است.

وی افزود: آنان که همواره دم از جامعه مدرن می‌زندند در عمق افسردگی، تنهایی و فلاکت به سر می‌برند و در تنهایی هستند و علیه این مجالس بدگویی می‌کنند، در حالی که همواره از پیر و کودک و جوان می‌بینیم که در

روضه‌ها و مجالس ائمه اطهار به آرامش می‌رسند، خروجی، آثار و برکات این نشست و برخاست در مجالس را در چهره‌های جوانان می‌بینیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان یزد اظهار کرد؛ جمعیت ما در روضه‌های خانگی دشمن را می‌ترسد، در واقع دشمن از اجتماعات ما می‌ترسد، نمونه ترس آنان را دیروز دیدیم.

دادآفرین بیان کرد: جمعیت کثیری که روز گذشته برای شرکت در مراسم شهادت حاج قاسم جمع شدند، به خاطر جنایت‌های تروریسی تعداد زیادی شهید و مجروح شدند، دشمن نفس‌های آخر را می‌کشد و تنها راه خود را کشتار می‌بیند، آنان اینگونه قبر خودشان را می‌کنند چرا که به تعبیر امام راحل(ره) بکشید مردم ما را، ملت ما بیدارتر می‌شوند.

وی افزود: خانه‌های دینی و مجالس روضه بسیار نورانی هستند اما چشمان زمینی ما آن را نمی‌بیند، اینکه در یک مکانی هفتگی ذکر و یاد و اهل البیت باشد نورانیت و توفیق دار بوده است، انسان می‌تواند از در و دیوار آن تبرک بجویید.

دادآفرین تصریح کرد: دشمنان بدانند که اگر می‌خواهند تجمعات را با کشت و کشتار کمتر کنند نمی‌توانند، چون نتیجه عکس می‌دهد و تجمعات را زیاد می‌کند و شعله های عشق و ارادت مردم ما را بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: قطعا برپایی چنین مجالس تاکنون برکات داشته است، گره‌ها و مشکلات زیادی به واسطه تعامل در این مجالس با عنایت حضرات اهل البیت باز شده و می‌شود، آثار برپایی روضه‌های خانگی زیاد است و هر آن کس تجربه برپایی آن را دارد به عینه نتیجه آن را دیده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، با بیان اینکه توفیق برگزاری مجالس هفتگی قرآنی و روضه‌های خانگب توفیقی به هر کس نمی‌دهد گفت: در روایتی آمده است در خانه‌ای که قرآن تلاوت می‌شود، شیاطین از آن دور می‌شوند و ملائکه به آن نازل می‌شوند و به این واسطه به عرش الهی وصل می‌شوند.

وطن خواه، بانی و صاحب منزل روضه‌های هفتگی و خانگی در شهر دارالعباده یزد در این دیدار و مراسم اظهار کرد: وقتی شروع کردیم اطراف ما جلسه‌ای وجود نداشت و با همت و همیاری دوستان این مجلس را سرپا کردیم و توانستم به لطف و یاری خدا و دوستان آن را ادامه بدهیم.

وی گفت: جلسات خود را با محافل جزء‌خوانی قران کریم آغاز کردیم، جلسات روضه، مشاوره، مباحث خانواده و تربیتی داشتیم، ذوق و شوق عزیزان و عزاداران حاضر در این مجلس سبب ادامه یافتن این جلسات نورانی شد.

فرح طالعی، کارشناس مسئول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه برپایی بیش از ۳۵ سال مجالس هفتگی در منزل، توفیق الهی است که با همیاری بانوان انجام شده است باید تلاش کنیم این جلسات را که مشت محکمی بر دهان دشمنان است پر رونق کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  صرفه جویی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی