تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 21:59
کد خبر : 5944

زنان مدیران تحول آفرین در جامعه

زنان مدیران تحول آفرین در جامعه
رئیس انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت زیبایی در یزد گفت: انجمن‌های صنفی وظیفه تسهیلگری و حمایت از اعضا را برعهده داشت و در تلاش است تا زمینه بهره‌مندی فعالین این بخش را از خدمات رفاهی، آموزشی و ‌‌‌.. فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، سهیلا ذوالقدر در نشست با خبرنگاران استان یزد ضمن معرفی انجمن صنفی آرایشگران در یزد اظهار کرد: ۵۰۰ آموزشگاه آرایش و پیرایش در یزد فعال هستند که از این تعداد تاکنون ۳۰۰ آموزشگاه به عضویت مرکز درآمدند.
وی به عنوان یک بانوی فعال و تحول آفرین در امر خدمت به صنف خود گفت؛ به منظور ارائه ساز و کاری مناسب در حوزه رسیدگی و ساماندهی به امور آموزشگاه‌های سطح شهر در قالبی هماهنگ، پس از انتخاب به عنوان رئیس صنف، اقدام به تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف نمودیم.
ذوالقدر تصریح کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته پیشکسوتان و حل اختلاف، کمیته آموزش و ارزشیابی، برنامه‌ریزی، همایشی، برنامه‌ریزی جهت حضور بهترین مدرس‌ها، تدوین آیین نامه‌ها و استاندارها، کمیته فرهنگی و رفاهی شکل گرفت.
وی گفت: تعامل خوبی بین کانون و سازمان مربوطه بوده است، در کانون صنفی فنی و حرفه‌ای همه انجمن‌های مختلف که وظیفه اجرایی دارند عضو هستند و مسائل و مشکلات انجمن‌های توسط کانون پیگیری می‌شود.
رئیس انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت زیبایی در یزد تصریح کرد: برگزاری جلسات توجیهی، حضور در مراسمات، تقدیر از فعالین امر آموزش، نظارت بر آزمون‌هی ارزشیابی از برنامه‌های انجام شده در مدت فعالیت این انجمن در یک سال اخیر بوده است.
ذوالقدر ادامه داد: برای اولین بار پس از سال‌های فعالیت تندیس انجمن طراحی شد و این انجمن با برند خود فعالیت کرده و در نمایشگاه بین‌المللی حضور یافت‌.
وی در ادامه به مسائل و مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: گردن درد کمر درد، فشار به چشم از جمله معضلاتی است که در امر سلامت برای همکاران ما پیش می‌آید.
رئیس انجمن صنفی آموزشگاه‌های آرایشگران گفت: متأسفانه ظرف مدت سه روز به درخواست‌های افراد برای مجوز فعالیت در قالب آموزشگاه پرونده داده می‌شود، این امر سبب شده است تا کیفیت ارائه خدمات به مردم کاهش یابد.
وی ادامه داد: همچنین این آموزشگاه‌های جدید از قوانین و دستورالعمل‌ها آگاه نبوده و لذا بدون اطلاع تخلف می‌کنند، علاوه بر این بخشی نیز توان و تجربه مربی‌گری را ندارند.
ذوالقدر در ادامه به سایر اقدامات و فعالیت‌های انجمن پرداخت و گفت: تعیین وضعیت آموزشگاه‌ها به لحاظ حق عضویت، شرکت آزمون‌گرها در امر آزمون آزمون‌گری، جلسه با بهترین‌های هر حوزه و بروزرسانی هنر اعضا،
انعقاد تفاهم نامه با رستوران‌ها با ۳۰ درصد تخفیف ویژه آموزشگاه‌های عضو انجمن از جمله خدمات رفاهی، آموزشی و تفریحی برای همکاران بوده است.
رئیس انجمن آرایشگر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ آزمون گر و ناظر در زمان آزمون گری فعال هستند که بدون مزد فعالیت دارند گفت: یکی از اقدامات مهم تعیین نرخ شهریه هر رشته بوده است همچنین دوره های آموزشی تک منطوره از حداقل ۳۰ ساعته تا چندین ماهه نیز در ذیل انجمن برگزار می‌شود.
وی به چالش‌های مالیاتی آموزشگاه‌های مراقبت زیبایی اشاره کرد و گفت: معمولا هم جواز کسب و هم پروانه تأسیس برای آموزشگاه‌ها صادر شده است، آموزشگاه‌ها قبلا معاف از مالیات بود الان مالیات باید بدهند، که در این بخش باید سهم بخش خدمات آرایشگری از بخش آموزش تفکیک و مجزا شود لذا در این خصوص نیز وارد شده و با همکاری اداره کل مالیاتی سهم هر بخش مشخص و متناسب با آن مالیات اخذ خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  صرفه جویی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی