تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 10:10
کد خبر : 4941

مدیرمسئول پایگاه خبری تمدن یزد؛ محدثه میرجلیلی

نقش پررنگ کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های استان یزد در مهارت افزایی و کارآفرینی

نقش پررنگ کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های استان یزد در مهارت افزایی و کارآفرینی
رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های استان یزد گفت: این آموزشگاه‌ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنرهای نمایشی و دستی فعالیت دارند که شامل بیش از ۵ هزار استاندار شغلی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، محمدرضا بی‌کس، رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های استان یزد گفت: این کانون متشکل از ۱۰ انجمن‌های صنفی است که به صورت تخصصی و ترکیبی در سطح استان فعال هستند و این انجمن‌ها قریب هزار آموزشگاه در سطح استان دارند.

وی با اشاره به این که آموزشگاه‌ها بالغ بر ۱۵۰۰ کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند و این ظرفیت را دارند که در بخش آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی ۱۵ هزار نفر را پذیرش کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های استان یزد گفت: این آموزشگاه‌ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنرهای نمایشی و دستی فعالیت دارند که شامل بیش از ۵ هزار استاندار شغلی هستند.

بی‌کس بیان کرد: این آموزشگاه ها بیش از ۴۰ رشته دارند که در بیش از ۴۰۰ حرفه آموزشی فعالیت دارند. و در سال ۱۴۰۱ در بخش آموزش، قریب ۴ میلیون نفر ساعت آموزش را در سطح استان برگزار کردند.

وی گفت؛ این عملکرد در چند ماهه نخست امسال افزایش چشم گیری نسبت به سال قبل داشته و تاکنون در پنج ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون نفر ساعت کسب مهارت کردند.

بی‌کس خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزشگاه‌های جدیدی به ما پیوستند و رشته‌های جدیدی مانند صنایع خودرو، صنایع چوب، مدیریت آب، حوزه‌های زیست فناوری، صنعت ورزش و مدیریت حقوق ، آموزشگاه‌هایی تاسیس شدند.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و اهداف کانون این است که در رابطه با همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی با صدور مجوز برای آموزشگاه‌ها و انجمن‌ها برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها است‌.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی حرفه ای استان یزد در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی آرایشگرانان زنانه افزود: سعی ما در وهله اول این است که جایگاه علمی و مهارتی موسسه‌ها، مربیان آموزشگاه‌های آزاد و فعالان حوزه مراقبت زیبایی و سالن‌هایی مراقبت را پوشش دهیم و در راستای ارتقا مهارت و به روز شدن شان آنان این دوره ها را برگزار کنیم.

بی‌کس تصریح کرد: در کنار این سیاست در برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجه ما به مربیان و مدرسین توانمند ملی و کشوری استان یزد است. هدف ما این است که آنان را در حوزه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایشی به کشور معرفی کنیم و بتوانیم در سطح کشور به عنوان مدرسین توانمند از آن‌ها در جهت برگزاری دوره‌های و ارتقا سطح علمی و مهارتی آموزشگاه‌های کشور بهره‌ببرینم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در برگزاری این همایش‌ها این است که در زمینه مراقبت های زیبایی، این است که مربیان جهت کسب مهارت به خارج از استان نروند و لذا جهت جلوگیری از خطرات و هزینه‌های زیادی که در خارج از استان و کشور متحمل می‌شوند را نداشته باشند و بتوانندمهارت‌ها و تکنیک‌های جدید را آموزش ببینند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی حرفه ای استان یزد تأکید کرد: از برنامه‌ریزی بلند مدت برای تبدیل استان یزد به پایگاه برگزاری همایش‌ها  و کارگاه های آموزشی در کشور خبر داد و گفت: می‌توانیم در این کارگاه‌ها از حضور مربیان یزدی و غیر یزدی استفاده ببریم  البته این توانایی را هم داریم تا از مدرسین خارج از کشور دعوت کنیم تا در سطح بالایی آن‌ها را برگزار کنیم.

محمدرضا بی‌کس در ادامه و حاشیه ی برگزاری سمینار آموزشی مراقبت های زیبایی اظهار کرد: در طی دو روز گذشته همایشی در زمینه رنگ و لایت و کاربر مواد شیمیایی جهت ارتقا و آموزش تکنیک‌های جدید را برای مدرسان آموزشگاه‌های آزاد و سالن‌های مراقبت زیبایی برگزار کردیم.

وی گفت: خوشبختانه این سمینار از داخل و خارج استان یزد متقاضیانی حضور داشته که به صورت رایگان تکنیک‌های به روز را آموزش دیدند.

وی افزود: طبق سیاست‌های کانون ما در این کارگاه به معرفی بانوی رنگ ایران خانم زارع که از مربیان برجسته و توانمند در یزد هستند پرداختیم و شاهد تدریس ایشان بودیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی حرفه ای استان یزد خاطرنشان کرد: این همایش با حمایت جناب دشتی از شرکت نیازپردیس صورت گرفت و با حمایت مالی خوبشان بالغ بر هزار نفر مهارت‌افزایی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محفوظ سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

باسلام
من یکی از کارمندان هتل راه وما هستم واین پیام فقط جهت اطلاع رسانی شماست .
متاسفانه آقای دشتی که در این گزارش توسط آقای بیکس بعنوان اسپانسر معرفی شده اند هزینه های هتل را پرداخت نکرده اند و باعث مشکل برای همکار ماشده آندو مدیریت به کارمند فشار می آورد.در حالی که در اینجا از آقای دشتی قدر دانی شده باوجود اینکه هزینه ای پرداخت نکرده است

محدثه میرجلیلی سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

سلام. ممنونم که به ما اطلاع دادین. بنده وظیفه خودم میدانم که حتما پیگیری کنم تا حقی از کسی ضایع نشود‌.

راه ارتباط شما با ما👇
https://eitaa.com/Tamddon

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  صرفه جویی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی