تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 12:14
کد خبر : 848

اعتماد عمومی را روابط عمومی ها می سازند / نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد برگزار شد

اعتماد عمومی را روابط عمومی ها می سازند / نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد با موضوع ضرورت مدیریت مصرف انرژی در نهادهای دولتی با حضور مشاور رئیس شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد با موضوع ضرورت مدیریت مصرف انرژی در نهادهای دولتی با حضور مشاور رئیس شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد.

علی صالحی، مدیرکل استانداری یزد در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دی ماه با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت روابط عمومی‌ها اظهار داشت: حجم فعالیت روابط عمومی‌ها کاهش یافته است که بنا به شرایط پیش آمده عملا سه ماه این شورا معلق ماند.

وی با تاکید بر برگزاری نشست ماهانه روابط عمومی ها گفت: انتخابات هیئت رئیسه این شورا مجددا برگزار می‌شود و انتظار داریم افراد فعال و توانا با فراغ بال در این امر حضور یابند تا شاهد گفتمان جدیدی در حوزه روابط عمومی‌ها داشته باشیم و همکاری و همیاری با دیگر روابط عمومی‌ها داشته باشند.

مدیرکل استانداری یزد تصریح کرد: حکمرانی از بالا به پایین جواب نمی‌دهد و این نوع حکمرانی محکوم به شکست است، در جوامع موفق حکمرانی از پایین به بالا است. تصمیمات تهران متناسب با شرایط استان یزد نیست.

صالحی افزود: اعتماد عمومی مهم‌ترین مشکل کنونی کشور است، اگر بهترین شرایط در حوزه اطلاع‌رسانی هم وجود داشته باشد بدون وجود و جلب اعتماد عمومی برای مردم قابل پذیرش نیست این اعتماد عمومی با یک حرف و کلام خاص قابل بازیابی است.

نوح معظمی، رئیس بهینه سازی مصرف شرکت گاز استان در این نشست اظهار داشت: ما کشور خوبی از نظر منابع انرژی داریم اما نتوانسیتم از این نعمت نسبی استفاده کرده و آن را به عنوان مزیتی رقابتی تبدیل کنیم.

وی گفت: رشد چشم‌گیری در تولید گاز وجود داشته است اما مصارف چندین برابری در رشد مصرف انرژی را در نیروگاها، صنایع و گلخانه داشته باشیم، به واسطه مصرف بالای گاز، برق و انرژی‌ها ما در تابستان نیز درگیر هستیم و شرکت برق چالش دارد.

معظمی افزود: تنها راه این است که درست و بهینه مصرف کنیم، دما به میزان رفاه تنظیم کنیم، متأسفانه در بخش‌های مختلف نقص داریم و میزان مصرف انرژی در بخش‌های خانگی و کشاورزی نسبت به دیگر کشورها بالا هستیم.

رئیس بهینه سازی مصرف شرکت گاز استان یزد با اشاره طرح شرکت گاز و طرح رایگان تعمیر و اصلاح موتور خانه‌ها اظهار داشت: این طرح از سال گذشته آغاز شده است و نشان داد که بسیار توانسته‌است در کاهش مصرف تاثیرگذار باشد، تعمیر و عایق بندی و اصلاح موتورخانه ها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی برای کاهش هزینه های مردم و انرژی خواهد داشت.

معظمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح ایجاد سایبان برای کولرهای آبی به شکل ویژه‌ای در کاهش مصرف برق موثر وده است و موارد مختلفی از صرفه جویی و مصرف بهینه در اداره و شرکت گاز اجرا شده است، ما در یکی از مجتمع‌های خود برای کولرهای آبی سلولزی سایبان قرار دادیم، سبب شد ۴۵ تا ۵۵ درصد کاهش مصرف انرژی کسب شود که رقم بسیار قابل توجهی است.

در این نشست نکاتی در خصوص چگونگی رعایت و اصلاح مصرف انرژی را برای مدیران روابط عمومی و کارشناسان روابط عمومی استان یزد مطرح شد.

فتاحی، مشاور رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز اظهار داشت: استان یزد همیشه در بحث روابط عمومی و رسانه رتبه خوبی را داشته است و ما می پذیریم که امکانات کم است ولی اینکه مدیر از ما حمایت نمی کند را نمی پذیریم چرا که در صورت پیگیری ، نتیجه نیز حاصل خواهد شد و مشکلات به دلیل عدم پیگیری روابط عمومی دستگاه‌ها است که اول باید مدیر دستگاه خود را متقاعد کنند.

وی گفت: اعتماد عمومی را روابط عمومی ها می سازند و با اطلاع رسانی درست و بیان عملکرد ها و اقدامات انجام شده این اعتماد سازی اتفاق خواهد افتاد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیمه پاسارگاد/ نمایندگی میرجلیلی  مرکز مشاوره تحصیلی، شغلی و تربیتی فروش محصولات ترمه یزد فروش محصولات ترمه یزد خرید و فروش انواع محصولات ترمه

فرهنگی

اخبار سیاسی