در نشست کمیسیون نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی مطرح شد؛
تسهیل صادرات میتواند از دپوی محصولات در انبارها جلوگیری کند

به گزارش پایگاه خبری تمدن یزد؛ احمد عشقان ملک در نشست کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی یزد که با حضور مدیر توسعه صنایع پاییندستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دریافت مجوز صادرات برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان به فرآیندی دشوار و زمانبر تبدیل شده است. این در حالی است که برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان سعودی و پاکستان همچنان از تولیدکنندگان ایرانی خرید انجام میدهند.
عشقان ملک افزود: بخش مهمی از این تقاضا ناشی از شرایط خاص حملونقل و افزایش هزینههای مسیرهای دریایی است. ناامنی در مسیر خلیج فارس و هزینههای بالای حملونقل دریایی موجب شده است که برخی کشورها واردات کالا از ایران را از طریق حملونقل ریلی ترجیح دهند. در غیر این صورت، رقابت با تولیدکنندگان چینی برای بسیاری از صنایع داخلی بسیار دشوار بود و بخش عمده این بازارها در اختیار چین قرار میگرفت.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی یزد با اشاره به شرایط فعلی بازار داخلی گفت: کاهش تقاضا و مصرف در داخل کشور باعث شده است برخی واحدهای تولیدی با مازاد تولید مواجه شوند و بخشی از محصولات و مواد اولیه آنها در انبارها دپو شود. در چنین شرایطی، تسهیل صادرات میتواند به حفظ چرخه تولید و جلوگیری از انباشت کالا کمک کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای دریافت مجوز صادرات، درخواستها باید از استان آغاز شده و پس از عبور از چندین واحد و بخش مختلف در وزارتخانه، در نهایت به مسئول مربوطه برسد. این روند طولانی نهتنها زمانبر است، بلکه فرصتهای صادراتی را نیز تحت تأثیر قرار میدهد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰